SCENARII DE JOC


Tu si echipa ta poti alege din multiplele moduri de joc in arena!



1) THE BOMB

Se stabilesc de la inceput echipele si bazele fiecareia dintre ele.

Una dintre cele doua echipe va avea bomba (poate fi o cutie de carton, o punga de plastic, etc) pe care trebuie sa o plaseze in baza celeilalte echipe.

Se alege de comun acord cine va tine bomba pe parcursul jocului. Daca aceasta persoana este eliminata, bomba se inactiveaza si toata echipa pierde. Daca bomba ajunge in baza echipei adverse, toti jucatorii de pe o raza de 200 de metri sunt eliminati.(mai putin persoana care plaseaza bomba – va avea 5 minute de imunitate din momentul in care a pus-o jos si nu poate fi eliminat in acest timp)

Jocul se termina cand bomba explodeaza si/sau toti jucatorii unei echipe sunt eliminati. (se poate stabili de la inceput, de comun acord, modul in care se termina jocul)

2) SWAT AND TERRORIST

Pentru pregatirea terenului pentru Swat and Terrorist, sunt necesare urmatoarele:

  • 2 baze;
  • 2 echipe egale numeric;

Limita de timp sugerata : nu exista limita de timp. Echipa care are cel putin un om neeliminat castiga.

Reguli:

  • Toti jucatorii trebuie sa inceapa jocul de la baza unde se afla steagul propriu (sau punctul desemnat a fi punct de pornire) si nu pot parasi aceasta zona decat atunci cand jocul a inceput;
  • Jucatorii care au fost loviti sunt eliminati din joc;
  • Jucatorii care sunt eliminati nu au voie, prin cuvinte sau gesturi, sa indice orice intentii sau localizari ale membrilor echipei adverse.

Pentru a castiga:

  • Echipa care va reusi sa elimine toti jucatorii din echipa adversa avand cel putin un jucator neeliminat va fi desemnata castigatoare.

3) CAPTURAREA STEAGULUI

Pentru pregatirea terenului, sunt necesare urmatoarele:

  • 2 baze cu steag;
  • 2 echipe egale numeric;
  • 2 steaguri care sa fie arborate in bazele respective.

Limita de timp sugerata : 30 de minute. Limita poate fi schimbata in functie de marimea terenului de joc, acoperire sau numarul de jucatori.

Reguli:

  • Toti jucatorii trebuie sa inceapa jocul de la baza unde se afla steagul propriu (sau punctul desemnat a fi punct de pornire) si nu pot parasi aceasta zona decat atunci cand jocul a inceput;
  • Jucatorii care au fost loviti sunt eliminati din joc;
  • Daca un jucator este eliminat in timp ce poarta steagul, el trebuie sa lase steagul acolo unde a fost lovit sau sa il agate de cel mai apropiat obiect (nu de alt jucator);
  • Jucatorii care sunt eliminati nu au voie, prin cuvinte sau gesturi, sa indice orice intentii sau localizari ale membrilor echipei adverse;
  • Cand un jucator poarta steagul, acesta trebuie sa ramana vizibil tot timpul si trebuie carat in mana, legat de mana sau de gat.

Pentru a castiga jocul:

  • capturati steagul echipei adverse si aduceti-l la baza proprie.

Tactici:

  • Echipa trebuie impartita astfel: o forta defensiva, pentru a apara steagul propriu si o forta ofensiva pentru a captura steagul echipei adverse si a-l aduce in baza proprie;
  • Forta ofensiva trebuie sa fie mai numeroasa decat cea defensiva;
  • Datorita acestui lucru, forta ofensiva trebuie sa actioneze rapid si sa revina inainte ca adversarul sa aiba timp sa va cucereasca.

4) SALVAREA OSTATICILOR

Pentru pregatirea terenului, sunt necesare urmatoarele:

  • 2 Echipe: “Salvatori” si “Teroristi”;
  • “Teroristii” aleg unul dintre “Salvatori” pentru a fi “ostatic”;
  • O baza unde trebuie adus “ostaticul” de catre “salvatori”, numita “Sanctuar”;
  • Sunt desemnate 2 arii de detentie a “ostaticului”. Localizarea uneia dintre arii este comunicata “salvatorilor”. “Teroristii” nu cunosc care dintre aceste arii a fost comunicata “salvatorilor”;
  • “Salvatorii” vor fi nevoiti sa-l salveze pe “ostatic”si sa-l escorteze la “Sanctuar”.

Limita de timp sugerata : 30 de minute. Limita poate fi schimbata in functie de marimea terenului de joc, acoperire sau numarul de jucatori.

Reguli:

  • “Teroristilor” le sunt oferite 5 minute avans pentru a tranporta “ostaticul” in una dintre cele doua arii;
  • “Teroristii” sunt anuntati si ei de inceperea jocului;
  • “Teroristii” nu pot muta ostaticul in afara ariei alese;
  • “Ostaticul” nu va incerca sa evadeze;
  • Daca “ostaticul” este lovit, echipa care l-a lovit pierde;
  • “Ostaticul” trebuie sa fie insotit de cel putin un “salvator” atunci cand ajunge la “Sanctuar”, pentru a se termina jocul;
  • Daca “ostaticul” ramane singur din oricare motiv, dupa ce a fost salvat, el trebuie sa ramana pe loc si sa astepte ca “salvatorii” sa-l gaseasca. Poate striga dupa ajutor, daca vrea;
  • Jucatorii care au fost loviti sunt eliminati din joc;
  • Jucatorii care sunt eliminati nu au voie, prin cuvinte sau gesturi, sa indice orice intentii sau localizari ale membrilor echipei adverse.

Pentru a castiga:

  • “Teroristi” : Opriti “salvatorii” in intentia lor de a-l duce pe “ostatic” la “sanctuar”;
  • “Salvatori”: Aduceti “ostaticul” la “sanctuar”.

Tactici: Trebuie sa localizati “ostaticul”, sa estimati numarul de “teroristi”si sa organizati o ambuscada. Trebuie salvat “ostaticul” pe cat de repede posibil.

5) VANATOAREA IEPURELUI

Pentru pregatirea terenului, sunt necesare urmatoarele:

  • aproximativ 11 persoane;
  • un iepure.

Desfasurarea scenariului de paintball:

  • O persoana este aleasa ca “iepure”, ceilalti fiind “vanatorii”.

Reguli:

  • Pentru a avea un oarecare avantaj, “iepurasul” primeste un numar mai mare de bile si o vesta “anti-glont”;
  • Loviturile primite in vesta nu duc la eliminarea “iepurasului”;
  • Jucatorii care au fost loviti si la impact bila s-a spart, si cei care au ramas fara munitie parasesc terenul, fiind considerati morti;
  • Vanatorii au un numar limitat de bile, maxim 20 pentru fiecare;
  • “Iepurele” isi alege locul de unde doreste sa porneasca. Vanatorii pleaca in grup, din acelasi punct al terenului;
  • Castiga iepurele, daca la terminarea limitei de timp stabilita la inceputul jocului este in viata.

6) ZOMBIES ATTACK

Acest joc presupune impartirea jucatorilor in 2 echipe: ”echipa infectata”- zombies si echipa ”sanatoasa”.

De preferat ar fi ca impartirea jucatorilor sa fie inegala: 30% zombies şi 70% oameni sanatosi.

In momentul in care un jucator ”neinfectat” este lovit, se transforma in zombie si trece in echipa adversa.

Daca un zombie este lovit, este eliminat din joc.

Jocul se termina cand toti jucatorii sunt infectati sau cand toti zombies sunt eliminati!

7) PROTECT THE CROWN

Se alege persoana care va purta coroana in timpul jocului (nu va avea arma). Se vor face 2 echipe egale: cavalerii care vor proteja coroana si invadatorii care trebuie sa cucereasca coroana.

Daca persoana protejata este eliminata, trebuie sa ramana pe loc (nu are voie sa se miste sau sa fie mutata). Cavalerii trebuie sa apere coroana chiar daca persoana a fost eliminata.

Jocul se termina cand coroana ajunge la invadatori sau cand una dintre echipe este eliminata.

8) DEATHMATCH

Este recomandat pentru un numar mic de jucatori.

Fiecare jucator este pe cont propriu, iar castigator este desemnat jucatorul ramas dupa eliminarea celorlalti.

9) CAPTUREAZA OBIECTIVUL

Pentru desfasurarea jocului sunt necesare urmatoarele:

  • 2 echipe formate din maxim 5 jucatori fiecare;
  • semne de 2 culori,cate una pentru fiecare echipa;
  • Se vor fixa 5 obiective care vor trebui cucerite;
  • Fiecare echipa va incepe jocul din puncte diferite.

Pentru a castiga jocul:

  • castigatoare este echipa a carei culoare este in toate cele 5 obiective sau intr-un numar cat mai mare de obiective la expirarea celor 30 de minute de joc.

10) PRACTICE DAY

Nu este un scenariu propriu-zis.

Terenul de paintball este inchiriat de o echipa si este folosit pentru antrenarea membrilor.

In general jucatorii care se antreneaza prefera ca la eliminare sa se curete de vopsea si sa reintre in joc.

Nu exista castigatori, partida se termina de obicei la expirarea timpului pentru care a fost inchiriat terenul.

In zona de primire exista tinte in care jucatorii pot trage pentru antrenament.

Acest tip de joc este conceput special pentru a intelege abc-ul jocului de paintball.

11) APARA OBIECTIVUL

  • Sunt necesare 2 echipe formate din minim 5 jucatori fiecare.
  • Castiga echipa care ataca daca ajunge cu totii jucatorii aflati inca in joc in obiectiv in maxim 30 min. sau elimina toti jucatorii adversi.
  • Castiga echipa care se apara daca nu pierde obiectivul in 30 min. sau elimina toti jucatorii adversi.
  • Echipele vor purta echipamente de culori diferite.
  • Echipele vor incepe din puncte de plecare diferite, existand doua obiective.
  • Una dintre echipe va ataca obiectivul echipei adverse, iar cealalta se va apara.
  • Va fi fixata o limita de timp de 30 de minute.
  • Echipa care ataca va fi desemnata castigatoare daca ajunge cu totii jucatorii aflati inca in joc in obiectiv in maxim 30 minute sau elimina toti jucatorii adversi.
  • Echipa care se apara va fi desemnata castigatoare daca nu pierde obiectivul in 30 minute sau elimina toti jucatorii adversi.

12) URMEAZA-MA

Se da cu banul pentru a vedea care jucator incepe primul.

Cel care incepe primul, va semnala o tinta si va trage. Daca primul jucator nimereste tinta, cel de-al doilea jucator e obligat sa nimereasca si el. Daca nu nimereste, primul tragator primeste 1 punct. Se continua prin semnalarea altei tinte si se trage. Daca primul jucator rateaza tinta, cel de-al doilea jucator primeste punct. Cand unul dintre jucatori rateaza tinta, rolurile se inverseaza.

Primul care aduna 20 de puncte este castigator.

13) BLACKJACK

Reguli:

  • Jucatorii nu au voie sa-si imprumute bilele cu vopsea;
  • Cand un jucator si-a terminat munitia, el este eliminat din joc;
  • Toti jucatorii trebuie sa inceapa jocul de la baza steagului sau din punctul de pornire desemnat si nici un jucator nu paraseste zona decat dupa ce jocul a inceput;
  • Jucatorii care sunt loviti sunt eliminati;
  • Daca un jucator este eliminat in timp ce poarta steagul, el trebuie sa-l arunce in locul in care a fost lovit sau sa-l agate de cel mai apropiat obiect, dar nu de alt jucator;
  • Jucatorii care au fost eliminati, nu au voie sa indice localizarea membrilor echipei adverse prin cuvinte, gesturi sau alte intentii;
  • Cand un jucator poarta steagul, el trebuie sa fie vizibil tot timpul si steagul trebuie purtat in mana, peste umar sau in jurul gatului.

Pentru a caştiga jocul:

  • Capturati steagul echipei adverse si aduceti-l la baza echipei voastre.